Millers Oils Classic Kupa 2025 – tájékoztató a négyfutamos, hagyományőrző túrasorozathoz

 

  1. Hivatalos elérhetőségek

E-mail: oldtimerrali@gmail.com, telefonszám: +36-300-909-808
Honlap: www.oldtimertrophy.hu

Rendező: Bánhidi Viktor, Karner Miklós, Szabó Zsolt

  1. A rendezvények jellegeNemzetközi veteránautós túra, amelynek célja a kikapcsolódás, hogy a résztvevők jól érezzék magukat a hozzájuk hasonló autókedvelők, veteránosok körében. A csapatok a túra folyamán úgynevezett 1/100-as (századmásodperces pontossággal teljesítendő) játékos feladatokat is végrehajtanak.
    A teljes útvonalon a magyarországi KRESZ-szabályok érvényesek, azokat minden körülmények között be kell tartani. A rendezvényen veteránautók, youngtimerek és mai modern autók egyaránt részt vehetnek.

2.1. Résztvevők száma

A résztvevő járművek száma: legfeljebb 80.

2.2. A rendezvények időpontja, időtartama és távja

A Millers Oils Classic Kupa 2025-ben négy túrából áll:

Húsvét Trophy – 2025. április 19.

Duna-Ipoly Trophy – 2025. június 7.

Mátra Trophy – 2025. július 5.

Bakony Trophy – 2025. szeptember 13.

A túrák teljes hossza: kb. 150-180 km, időtartamuk jellemzően 5-6 óra.

2.3. A rendezvény jogi keretei

A jelen tájékoztató által meghatározott szabályok, továbbá az 1988. évi I. törvény (a közúti közlekedésről), az 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ), és a 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről) szabta keretek.

  1. Járművek

Minden járműnek alkalmasnak kell lennie a közúti közlekedésre a magyar törvényi feltételek szerint, és rendelkeznie kell érvényes forgalmi engedéllyel, kötelező biztosítással. Nem kötelező, de ajánlott a tűzoltó készülék is. Külföldi hatósági jelzésű autók is nevezhetnek, amennyiben azok megfelelnek a magyarországi forgalomban tartási szabályoknak.

3.1. Járművekre vonatkozó előírások

A benevezett járművek dokumentumait, műszaki állapotát, a közúti közlekedésre való megfelelőségét a szervező szemrevételezheti a túra előtti regisztráción.

3.2. Abroncsok

A Millers Oils Classic Kupa eseményei aszfalton zajlanak, az 1/100-as játékok esetében murvás talaj is előfordulhat. Előírás a közúti közlekedésre alkalmas állapotú, az autóhoz előírt méretű gumiabroncs használata.

3.3. Műszaki segédeszközök és mérőműszerek

Engedélyezett mindenféle útvonalszámláló, (analóg vagy digitális) óra.

3.4. Járműváltás

A Millers Oils Classic Kupa eseményein van arra módjuk a csapatoknak, hogy technikai probléma esetén járművet váltsanak. Ezt kötelező előre jelezni a rendezőségnél.

3.5. Vezető és utas helycseréje

A futamokon az utas és a vezető helyet cserélhet, erre vonatkozóan nincs tájékoztatási kötelezettsége a résztvevőknek.

3.6. Reklám az autón

Felháborodást keltő és a rendezvény érdekei ellen ható reklámok nem helyezhetők el a járműveken. A rendező fenntartja magának a jogot, hogy kötelező, szponzori reklámokat helyezzen el a járműveken. A matricákat a program teljes időtartama alatt jól látható, tiszta állapotban kell tartani. A járműveken csak olyan reklám és egyéb, nem a futamhoz kapcsolódó matrica helyezhető el, melyet a rendező engedélyezett.

3.7. Feliratok elhelyezése

Minden járművön kötelező elhelyezni a szervező által átadott matricákat. Ezeket a szervezők a regisztráció alkalmával adják át a résztvevőknek. A rendszámokat semmilyen körülmények között nem takarhatják el a matricák. Fontos, hogy ha az autókon korábbi rajtszám is megtalálható, azt a futam idejére kötelező letakarni vagy – ragasztószalaggal – áthúzni!

  1. Nevezés

A Millers Oils Classic Kupa eseményeire a www.oldtimertrophy.hu oldalon, a Nevezés menüpontban található Nevezési Lap kitöltésével jelentkezhetnek. Fontos, hogy az internetes felületen mindig csak arra a soron következő túrára lehet nevezni, melynek neve szerepel a Nevezési felületen. A nevezéssel kapcsolatos kérdéseket az oldtimerrali@gmail.com e-mail-címre lehet elküldeni.

A túrákkal kapcsolatos valamennyi tudnivaló, információ, hír a www.oldtimertrophy.hu honlapon jelenik meg, azaz ez a szervezők hivatalos kommunikációs csatornája.

4.2. Szabályok elfogadása

A nevezés leadásával, az online regisztráció kitöltésével a résztevők elfogadják a szervezők előírásait.

4.3. Nevezési díj

A nevezési díj két főre 55 000 forint (áfamentes). A nevező a regisztráció után visszajelzést kap, hogy a szervezők elfogadták-e a nevezését. Ha igen, a regisztráció akkor válik érvényessé, amennyiben a jelentkező az elfogadást követő 8 napon belül átutalja a nevezési díjat a szervező bankszámlájára (a számlaszámot az egyes futamok előtt legkésőbb 1 hónappal elektronikus levélben küldjük el a jelentkezőknek). A nevezési díj abban az esetben jár vissza, ha a szervező lemondja a futamot. Alapesetben a futamok bármilyen időjárási körülmények között megrendezésre kerülnek. A sofőrön és a navigátoron kívül további utasok is beülhetnek a járművekbe a túrákon. 14 éves kor alatti gyermekek esetében 6000, felnőtt utasoknál 10 000 Ft-ot számítunk fel személyenként. Ebben a díjban az ellátás költsége is benne van.

4.4. A nevezési díjért adott szolgáltatások

A nevezési díj tartalmazza a frissítőt, a rendezvénymatricákat, az itinert, valamint az ebédidőben kiosztott szendvicset vagy könnyű ebédet.

4.5. Nevezés visszavonása, átruházása

A nevezést csak a rendező engedélyével lehet átruházni. Visszavonás esetén csak abban az esetben jár vissza a nevezési díj „rajthely foglalási díjon” felüli része, ha a visszavonást legkésőbb a túra időpontja előtt 15 nappal bejelentik az oldtimerrali@gmail.com címen.

4.6. Sajtóközvetítés

A nevezés leadásával a résztvevők hozzájárulnak ahhoz, hogy a szervező az esemény ideje alatt készített fényképeket, videókat, beszámolókat korlátlanul felhasználhassa. Ezen kívül a résztvevők a nevezésekkel hozzájárulnak ahhoz, hogy adataik (nevük, nemzetiségük, autóik adatai) nyilvánosságra kerüljenek. A résztvevők a rendezvény szervezőivel és a különféle sajtóorgánumokkal szemben semmiféle igénnyel nem léphetnek fel. A résztvevők személyes adatait a szervező nem adja tovább harmadik félnek.

  1. A rendezvény technikai lebonyolítása

5.1. Dokumentumátvétel

A rajt helyszínén, előre meghatározott időpontban. Ezen kötelező bemutatni a jármű és a vezetők érvényes dokumentumait (forgalmi engedély és vezetői engedély), a kötelező biztosítás igazolását, harmadik személy tulajdonos esetén a használatra vonatkozó meghatalmazást. A szervező ezzel egyidejűleg átadja a túra matricáit, a szponzormatricákat, az itinerfüzetet és a menetlevelet.

5.2. Műszaki szemle

A rajt helyszínén, a dokumentumok átadása után történik. A műszaki szemle során az autó alapvető műszaki állapotát, a kötelező tartozékok meglétét ellenőrizhetjük. Ha a jármű indulásra alkalmatlan állapotban van, nincs mód arra, hogy a nevező részt vegyen a túrán.

5.3. Ünnepélyes díjátadó

A Millers Oils Classic Kupa egyes túráinak végén, ünnepélyes keretek között adja át a szervező az elismeréseket az utolsó autó célba érkezését követően 2 órán belül.

  1. Résztvevői előírások

6.1. Személyi feltételek

A rendezvényen egy járművel 2 utas indulhat, akik közül az egyik vezetőként nevezendő. Vezető bárki lehet, aki rendelkezik a magyarországi hatósági előírásoknak megfelelő, érvényes vezetői engedéllyel. Előzetes igény esetén arra is van mód, hogy – a 4.3. pontban foglaltaknak megfelelően – harmadik vagy negyedik személy is csatlakozzon a sofőrhöz és navigátorhoz.

6.2. A rendezvény hivatalos órája (pontos ideje)

Az esemény teljes ideje alatt kizárólag a szervezők által meghatározott idő számít, ezt Globális Helymeghatározó Rendszer (GPS) segítségével pontosan beállított óra mutatja a rajt- valamint célhelyszínen, illetve a köztes állomásokon.

6.3. Közúti szabályok

A Millers Oils Classic Kupa eseményein minden résztvevő saját felelősségére indul. Továbbá betartja a KRESZ-szabályokat, és a biztonságos közlekedésért saját maga felel. A szervező fenntartja magának a jogot, hogy a résztvevőkre büntetést szabjon ki, vagy kizárja azokat, ha közlekedési szabálysértést követnek el. Az indulók az okozott környezeti és egyéb károkért saját maguk viselik az anyagi és erkölcsi felelősséget.

6.3. Kiesés, újraindulás

Ha egy páros egy etapot műszaki okokból nem tud teljesíteni, van lehetősége arra, hogy a következő etapokon újból bekapcsolódjon a túrába. Az ide vonatkozó büntetési tételeket lásd a szabályzat 12. pontjában.

6.4. Műszaki segítség

A baj esetén követendő lépéseket az itiner tartalmazza. A résztvevők saját szervizautót is használhatnak, de ezt be kell jelenteniük a szervezőknek.

6.5. Útlezárások

Útlezárások esetén a résztvevőknek a terelési útvonalon kell haladniuk, ameddig az eredeti, itinerben jelzett szakaszokat el nem érik. Amennyiben a szervező tudomást szerez egy előre nem ismert terelésről és útlezárásról, akkor a soron következő etapszakasz rajtjánál értesíti a résztvevőket az útvonal módosításról. Ha előre nem tervezhető esemény történik (például baleset miatti útlezárás), akkor az érintett feladatot a szervezőnek joga van törölni vagy a résztvevők mindegyikénél megállapított időt adni.

6.6. Sportszerűtlen viselkedés

Az a résztvevő, aki a közlekedés többi résztvevőjével, a többi csapat vagy a futam szervezőivel szemben sportszerűtlenül viselkedik, büntetést kap. Ennek mértékét a szervezők által kijelölt testület határozza meg.

6.7. Sebességmérések

A rendezvényszervező fenntartja magának a jogot, hogy titkos sebességméréseket végezzen a résztvevők, kísérőik, illetve a szervizautók esetében. Ha a szervező sebességtúllépést tapasztal, büntetőpontokat ad a versenyzőnek, ennek mértéke 600 hibapont. A megengedett legnagyobb sebesség több mint 50 százalékos túllépése a túrából való kizárással jár.

  1. Feladatok kiadása

7.1. Itiner

Az időterv mellett az egyes rendezvények minden részletét tartalmazza. A távolságokat kilométerben adjuk meg a teljes útvonalon. Az itiner szöveggel és jelzésekkel mutatja az útirányt, emellett térképvázlatokat is tartalmaz.

7.2. Áthaladási ellenőrző pontok

A túrákon meghatározott számú ellenőrző pontot álltunk fel. Ezeket időre tekintet nélkül közelíthetik meg a résztvevők, akiknek pecsétnyomatot kell elhelyezniük a menetlevél megfelelő rovatában. Minden ellenőrző pont szerepel az itinerben. A szervező titkos ellenőrzési pontokat is kijelölhet, ezek nem szerepelnek az itinerben. Az ellenőrző pont kihagyása a 12. pont szerinti büntetést vonja maga után.

7.3. Időellenőrző állomás

Minden etap elején és végén időmérő ellenőrző állomáson kell megjelenniük a járműveknek. Ennek kezdetét jól látható jelzés mutatja. A menetlevélen feltüntetett megadott időre figyelemmel kell megjelenni az állomáson. A megengedett legnagyobb késés két IE állomás között maximum 25 perc lehet, illetve a teljes verseny alatt maximum 50 perc lehet. Aki a menetlevélen megjelölt idő előtt érkezik be az időellenőrzőre, büntetést kap. Ennek mértékét a tájékoztató 12. pontja tartalmazza. Amelyik időellenőrző állomásnál megengedett a „Korai beérkezés” (erről a menetlevél ad tájékoztatást), ott nem jár büntetés annak, aki az előírtnál korábban érkezik be az állomásra.

Az időellenőrző állomások és a játékos külön próbák állomásai maximum az utolsó résztvevő ideje + 15 percig tartanak nyitva. Az adott időellenőrző állomáson a megjelölt időpontnál később érkező résztvevők jelentkezési ideje nem regisztrálható.

7.4. 1/100-as feladat

A túrákon előre kijelölt, ún. 1/100-as játékos feladatok is várnak a résztvevőkre. Ezekre sárga előjelző tábla hívja fel a figyelmet, s a játék végét piros alapon kockás zászlós tábla jelzi. Feladatteljesítés közben nem szabad megállni (kivéve, ha erre engedélyt ad a szervező), a megállás büntetést von maga után. A szabályok betartását minden játéknál figyeli a szervező, a nem engedélyezett megállás 500 hibapont büntetést von maga után. Fontos tudni, hogy a feladat során észlelt eszközhiba, illetve más, a rendezőtől független hiba esetén a résztvevő az adott feladatnál a többi 1/100-as szakaszon elért hibapontok átlagát kapja meg! Az egyes 1/100-as feladatok eredményét mindig a túra végén közli a szervező.
Fontos, hogy az idei évtől minden versenyen kötelező a rajtszám szerinti sorrend betartása, kivételt képeznek ez alól a gyakorló rendezvények.

7.6. Menetlevél

A túrák rajtja előtt a nevezők menetlevelet kapnak, ezen szerepel a rajtszám szerinti startidő, valamint az egyes etapok teljesítésére megadott idő. A menetlevelet a résztvevőknek a túra végén, az utolsó időellenőrző állomáson át kell adniuk a szervező képviselőjének. Ha a menetlevél megsemmisül, az etapidők elvesznek, és a versenyző a 12. pontban leírt büntetést kapja.

7.7. Napi eredményhirdetés

Szervező a túrákat követő 48 órán belül nyilvánosságra hozza az 1/100-as játékos feladatok alapján meghatározott végeredményt a rendezvény hivatalos honlapján, ami a www.oldtimertrophy.hu címen érhető el.

  1. Tiltakozás, óvás

A játékos 1/100-as feladatok eredménye ellen óvásnak helye nincs, az adott helyszíneken meghozott döntések véglegesnek számítanak.

  1. 9. Eredmények

9.1. Hivatalos hirdetmények

A Millers Oils Classic Kupa egyes túráin azok a résztvevők érik el a legjobb helyezést, akik a játékos 1/100-as feladatokon a legjobban szerepelnek. A további sorrendet a pontok növekvő sorrendje alapján kell meghatározni.

9.2. Helyszín és időpont

A Millers Oils Classic Kupa egyes túráinak helyszínére és időpontjára vonatkozó adatokat a www.oldtimertrophy.hu internetes oldal, valamint az itiner tartalmazza.

9.3. Futamok pontozása

Az egyes futamokon az abszolút értékelésben az első 15 helyezett kap pontot a következők szerint:

  1. helyezett: 30 pont
  2. helyezett: 27 pont
  3. helyezett: 24 pont
  4. helyezett: 21 pont
  5. helyezett: 18 pont
  6. helyezett: 16 pont
  7. helyezett: 14 pont
  8. helyezett: 12 pont
  9. helyezett: 10 pont
  10. helyezett: 8 pont
  11. helyezett: 6 pont
  12. helyezett: 4 pont
  13. helyezett: 3 pont
  14. helyezett: 2 pont
  15. helyezett: 1 pont

9.4. Egyenlő pontszám

Pontegyenlőség esetén az a résztvevő kerül jobb pozícióba, aki az első 1/100-as feladaton kevesebb hibapontot gyűjtött. Ha itt is pontegyenlőség áll fenn, úgy a következő feladat eredménye számít.

9.5. Az 1/100-as feladatért járó külön pont

Az adott 1/100-as feladat legjobbja 2 pontot kap, ami beszámít a végső értékelésbe. Amelyik feladatnál pontegyenlőség áll fenn az élen, ott minden érintett (első helyezett) megkapja a 2 pontot.

9.6. Összesített értékelés

Az egyes túrákon résztvevők eredménye beleszámít a Millers Oils Classic Kupa 2025 túrasorozatba, mely ebben az évben négy fordulóból áll. A Húsvét Trophy, a Duna-Ipoly Trophy, a Mátra Trophy és a Bakony Trophy egyaránt egynapos esemény. A Millers Oils Classic Kupában azokat a résztvevőket értékeljük, akik legalább 2 túrán részt vesznek. Az egyes kategóriák első három helyezettje automatikusan indulási jogot szerez az októberben megrendezendő Bajnokok Tornája eseményre.

9.9. Kategóriák

Három kategóriát értékelünk a túrák során:

– Veterán 1 – 1981. január 1 előtt gyártott autók

– Veterán 2 – 1981. január 1 és 1995. december 31. között gyártott autók

– Youngtimer – 1996. január 1. és 2005. december 31. között gyártott autók

  1. Elismerések

Az egyes kategóriákban az első három helyezett teljesítményét díjjal ismeri el a szervező. A szervező különdíjakat is kioszthat.

  1. A rendezők és a résztvevők felelősségvállalása

11.1. Felelősség

A résztvevők saját kockázatukra vesznek részt a rendezvényeken. Büntetőjogi felelősségük van az általuk és az autó által okozott károkra. A résztvevők a nevezési lap kitöltésével lemondanak a rendezvénnyel kapcsolatban keletkező károk esetén mindenféle követelésükről, és tudomásul veszik, hogy a rendező nem vállal felelősséget az általuk okozott károkért és az esetleges személyi sérülésekért, halálesetekért.

11.2. Bejegyzett egyéb tulajdonos nyilatkozata

Ha a résztvevők nem a saját tulajdonukban lévő autóval indulnak a Millers Oils Classic Kupa rendezvényein, akkor be kell mutatniuk a szervezőnek a tulajdonos hozzájáruló nyilatkozatát, hogy tudomásul veszi a jármű részvételét a túrán, és tudomásul veszi az azzal kapcsolatos felelősségvállalást.

11.3. Felelősség a rendezvény félbemaradása esetén

A szervezők fenntartják a jogot, hogy a szervezetek, hivatalok által elrendelt vagy biztonsági okból szükségessé vált módosításokat a tájékoztatóban módosítsák, illetve akár le is mondják a túra egyes részeit, ha ez rendkívüli események miatt szükségesség válik. Mindezt úgy tehetik meg, hogy velük szemben a résztvevők bármiféle anyagi kártérítési igénnyel nem léphetnek fel. E feltételeket a résztvevők a nevezési lap kitöltésével magukra nézve kötelezőnek ismerik el és elfogadják. A résztvevők eltekintenek minden civil-, kereskedelmi- és büntetőbíróság előtt indított pertől. Ha a rendezvény félbeszakad hatósági utasításra vagy biztonsági okokból, akkor nincs mód a nevezési díj visszafizetésére vagy bármilyen további kártérítési összeg kifizetésére.

  1. Értékelés és büntetőpontok

– Időellenőrző állomás kihagyása: 300 hibapont.
– Korai beérkezés az időellenőrző állomásra: 50 hibapont (függetlenül az időponttól).
– Áthaladás ellenőrző (ÁE, azaz pecsételő pont) állomás kihagyása: 300 hibapont.
– 1/100-as feladat kihagyása: 300 hibapont.
– 1/100-as feladaton az átlagsebességnek megfelelő ideális időtől való eltérés: 1hibapont/0,01 mp.
– Megállás a 1/100-as feladaton: 300 hibapont.
– A rendőrség által jelentett közlekedési szabálysértés: 600 hibapont.
– A menetlevél bármiféle javítása, manipulációja kizárást von maga után.