Az idei év több szempontból is különleges a Millers Oils Classic Kupa történetében. Egyrészt új országrészekre látogatott a sorozat, tudniillik az első két megmérettetés a Jászság és a Mátra csodás útjait járta be, így eljutottunk többek között Galyatetőre, Hatvanba, Jászberénybe, Pásztóra és Salgótarjánba is. Emellett idén kétnapos futammal is készülünk, éspedig a szeptember 7-én és 8-án zajló Balaton Trophy lesz az első olyan verseny a sorozat történetében, amely két napon át kínál programot a veteránosoknak és youngtimereseknek. Sőt, ez a viadal két önálló futamnak számít, vagyis külön értékeljük a szombati és a vasárnapi versenyt, aki pedig mindkét napon részt vesz, extra pontokat és trófeákat gyűjthet, így a bajnokságban is előnyre tehet szert.
Bárhogy is, ne szaladjunk ennyirre előre, előbb jöjjön a beszámoló a 2024-es szezon harmadik versenyéről, a Dunakanyar Trophy-ról. Ezt június 22-én rendeztük, és a gépcsodák az esztergomi Suzuki Aréna parkolójában gyűltek össze, innen indult ugyanis útjára a több mint 70 (!) autót számláló mezőny. E túra különlegességét az adta, hogy Szlovákiába is kiruccantak a csapatok, és több 1/100-as szakaszt is tartottunk északi szomszédunknál, ahol valamennyi megállóhelyen szívélyes fogadtatás várta a résztvevőket.
Valljuk, hogy egy ilyen veterános túra esetében kulcsfontosságú a jó útvonal. Mivel gyermekkorunk óta ismerjük a Dunakanyart, nem volt nehéz megtalálni az ideális szakaszokat. Talán csak a szlovákiai etapok kiválasztásával foglalkoztunk egy kicsivel többet, mivel észak-nyugati szomszédunknál nincs akkora helyismeretünk. Szerencsére néhány bejárás után már tudtuk, hogy a Párkány, Garamkövesd, Kicsind, Kéménd, Garampáld, Ipolypásztó, Szalka, Helemba útvonalat célszerű választani, mert nemcsak az aszfalt kiváló ezen a részen, hanem a környezet és a táj is csodálatos, ráadásul a szlovákiai települések vezetői szintén örömmel fogadtak és mindenben támogattak bennünket.
Nem mellesleg Esztergom vezetése is mellénk állt, és biztosította a rajthelyszínt, ezenkívül Párkányban használhattuk a Dunához közeli nagy parkolót és a sétálóutcát. Köszönet jár Dobogókőnek, Pilisvörösvárnak, Csolnoknak, Szobnak is a magyar oldalon megtartott 1/100-as szakaszok helyszíneiért, s Nagymarosnak azért, mert a város vezetése 2023 után idén is rendelkezésünkre bocsájtotta a Fő teret, illetve a környező utcákat.
A korábbi gyakorlatnak megfelelően a délelőtti és a délutáni részben is négy-négy különpróba várt a csapatokra, a teljes táv némileg meghaladta a 160 km-t. Szokás az is, hogy a futam felénél tartunk egy hosszabb pihenőt. Most Párkányban álltak meg a veteránok és youngtimerek, hogy legénységeik kifújják magukat. Igaz, az időjárás némileg megtréfált bennünket, mert hol köd és 10 fok körüli hőmérséklet, hol heves eső, hol napsütés „szórakoztatott” bennünket, de ez még mindig jobb volt, mintha tikkasztó 40 fokban kellett volna autózni az öreg járgányokkal.
Ami az eredményeket illeti, Oldtimer 1 kategóriában (vagyis az 1981 előtt gyártott autók körében) a Pintér Ákos, Molnár Dominika (Mercedes-Benz W107 SL350) duó győzedelmeskedett (257 hibapont), mögöttük Pap László és Pap Zita (Fiat 500 D) végzett (274 hibapont), a dobogó harmadik fokára pedig Ungvár Tibor és Ungvárné Héder Éva (Ford Mustang Fastback) állhatott fel (278 hibapont). A népes Oldtimer 2 kategóriában (tehát az 1981 és 1994 között gyártott gépek osztályában) a Tóth Milán/Tóthné Máttyássy Adél/BMW 320i trió győzött 167 hibaponttal, az ezüstös pozíciót a Pintér Emil/Pintér-Varjas Vivien/Mercedes-Benz W107 SL380 egység szerezte meg 188 hibaponttal, míg harmadiknak a Matejkó Mihály/Bereczki Brigitta/Mercedes-Benz R107 csapat futott be 225 hibaponttal. A Youngtimerek között Pálfi Tamás és Márton Judit (Alfa Romeo 159 SW) lett az első (214 hibapont), őket Csiernyik László és Csiernyik-Rácz Lilla (Porsche Boxster) követte (254 hibapont), a bronzérmet pedig Váradi Ferenc Bence és Váradi Ferenc (Fiat Coupe) nyakába akasztottuk (296 hibapont).
A bajnokság tehát szeptemberben folytatódik a Balaton Trophy-val, melynek első napi programja délután 13:30-kor veszi kezdetét Érden, s a kocsik – többek között Sóskút, Etyek, Csákberény, Mór, Várpalota és Balatonvilágos érintésével – Siófokra mennek, ahol a Hotel Magisternben tartjuk az esti vacsorát és zenés estet. Másnap 9:30-kor indulnak a csapatok, s Zamárdi, Tab, Andocs, Igal érintésével Kaposvárra érkeznek, a cél pedig a Csavargőzös Műemlékhajónál lesz Balatonbogláron. A bajnokság állása megtekinthető az alábbi linkre kattintva, s aki nevezne a balatoni futamra (néhány helyünk maradt csupán), látogasson el ide!