Kiírás – Millers Oils Classic Kupa 2024

Millers Oils Classic Kupa 2024 – kiírás a négyfutamos, hagyományőrző veterános túrasorozathoz

 

1.2 Hivatalos elérhetőségek

 

E-mail: oldtimerrali@gmail.com, telefonszám: +36-300-909-808

 

Honlap: www.oldtimerrally.hu

 

Rendező: Bánhidi Viktor, Karner Miklós

 

  1. A rendezvények jellege

 

Nemzetközi veteránautós túra, amelyen a résztvevők lehetőséget kapnak vezetéstechnikai és mentális felkészültségük lemérésére. A csapatok úgynevezett 1/100-as ügyességi különpróbákon mérik össze tudásukat, ahol századmásodperces pontossággal kell teljesíteni a 10 és 150 m közötti, lezárt területen kijelölt szakaszokat. Szigorúan nem a gyorsaság, vagy a minél magasabb csúcssebesség elérése a cél. A futam teljes távján oly módon adjuk meg a sebességet, hogy senkinek se kelljen sietnie, az egyes etapokon meghatározott legmagasabb átlagsebesség nem haladja meg az 50 km/órát. A teljes útvonalon a magyarországi KRESZ-szabályok érvényesek, azokat minden körülmények között be kell tartani. A rendezvényen veteránautók, youngtimerek és mai modern autók egyaránt részt vehetnek.

 

2.1. Résztvevők száma

 

A résztvevő járművek száma: legfeljebb 70.

 

2.2. A rendezvények időpontja, időtartama és távja

A Millers Oils Classic Kupa négy versenyből áll:

 

Jászság Trophy – 2024. április 20.

Mátra Trophy – 2024. május 25.

Dunakanyar Trophy – 2024. június 22.

Balaton Trophy – 2024. szeptember 7-8. (két futamnak számít)

 

A futamok teljes hossza: kb. 140-170 km, időtartamuk jellemzően 5-6 óra.

 

2.3. A rendezvény jogi keretei

 

A jelen kiírás által meghatározott szabályok, továbbá az 1988. évi I. törvény (a közúti közlekedésről), az 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ), és a 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről) szabta keretek.

 

  1. Járművek

 

Minden járműnek alkalmasnak kell lennie a közúti közlekedésre a magyar törvényi feltételek szerint, és rendelkeznie kell érvényes forgalmi engedéllyel, kötelező biztosítással. Nem kötelező, de ajánlott a tűzoltó készülék is. Külföldi hatósági jelzésű autók is nevezhetnek, amennyiben azok megfelelnek a magyarországi forgalomban tartási szabályoknak.

 

3.1. Járművekre vonatkozó előírások

 

A benevezett járművek dokumentumait, műszaki állapotát, a közúti közlekedésre való megfelelőségét technikai ellenőr szemrevételezheti a verseny előtti regisztráción.

 

3.2. Abroncsok

 

A Millers Oils Classic Kupa túrái aszfalton zajlanak, a különpróbák esetében murvás talaj is előfordulhat. Előírás a közúti közlekedésre alkalmas állapotú, az autóhoz előírt méretű gumiabroncs használata.

 

3.3. Műszaki segédeszközök és mérőműszerek

 

Engedélyezett mindenféle olyan útvonalszámláló és (analóg vagy digitális) óra, továbbá átlagsebesség-mérő használata, amelyeket az FIA szabályai is megengednek.

 

3.4. Járműváltás

 

A Millers Oils Classic Kupa eseményein van arra módjuk a csapatoknak, hogy technikai probléma esetén járművet váltsanak. Ezt kötelező előre jelezni a rendezőségnél. Az új jármű rajtszáma azonos az eredetileg benevezett autóéval.

 

3.5. Vezető és utas helycseréje

 

A futamokon az utas és a vezető helyet cserélhet, erre vonatkozóan nincs tájékoztatási kötelezettsége a résztvevőknek.

 

3.6. Reklám az autón

 

Felháborodást keltő és a rendezvény érdekei ellen ható reklámok nem helyezhetők el a járműveken. A rendező fenntartja magának a jogot, hogy kötelező, szponzori reklámokat helyezzen el a járműveken. A matricákat a futam teljes időtartama alatt jól látható, tiszta állapotban kell tartani. A járműveken csak olyan reklám és egyéb, nem a futamhoz kapcsolódó matrica helyezhető el, melyet a rendező engedélyezett.

 

3.7. Ralifeliratok elhelyezése

 

A rajtszámok és a rendezvény matricájának elhelyezése minden járművön kötelező. Ezeket a szervezők biztosítják és a regisztráció alkalmával adják át a résztvevőknek. A rendszámokat semmilyen körülmények között nem takarhatják a ralifeliratok, rajtszámok és matricák.

 

  1. Nevezés

 

A Millers Oils Classic Kupa eseményeire a www.oldtimerrally.hu oldalon, a Nevezés menüpontban található Nevezési Lap kitöltésével jelentkezhetnek. A nevezéssel kapcsolatos kérdéseket az oldtimerrali@gmail.com e-mail-címre lehet elküldeni.

 

4.2. Szabályok elfogadása

 

A nevezés leadásával, az online regisztráció kitöltésével a résztevők alávetik magukat a szervezők előírásainak.

 

4.3. Nevezési díj

 

A nevezési díj két főre 50 000 forint (áfamentes), melyet a szervező bankszámlájára utalással lehet rendezni (a számlaszámot az egyes futamok előtt legkésőbb 1 hónappal tesszük közzé). A Balaton Trophy nevezési díja szombatra és vasárnapra 50-50 ezer Ft. További résztvevők is beülhetnek a járművekbe, esetükben további 8000 Ft-ot számítunk fel személyenként. Ebben a díjban az ellátás költsége is benne van.

Lehetőség van csapatnevezésre, amennyiben két nevezőpáros szeretné, hogy a csapatversenyben is értékeljük együttes teljesítményüket. A csapatnevezés költsége – a normális nevezési díjon felül – 6000 Ft.

 

4.4. A nevezési díjért adott szolgáltatások

 

A nevezési díj tartalmazza a frissítőt, a rajtszámokat, a rendezvénymatricákat, az itinert, valamint a könnyű ebédet (egytálétel vagy szendvics).

 

4.5. Nevezés visszavonása, átruházása

 

A nevezést csak a rendező engedélyével lehet átruházni. Visszavonás esetén csak abban az esetben jár vissza a nevezési díj, ha a visszavonás és a verseny időpontja között kevesebb, mint 8 nap van.

 

4.6. Sajtóközvetítés

 

A nevezés leadásával a résztvevők hozzájárulnak ahhoz, hogy a szervező az esemény ideje alatt készített fényképeket, videókat, beszámolókat korlátlanul felhasználhassa. Ezen kívül a résztvevők a nevezésekkel hozzájárulnak ahhoz, hogy adataik (nevük, nemzetiségük, autóik adatai) nyilvánosságra kerüljenek. A résztvevők a rendezvény szervezőivel és a különféle sajtóorgánumokkal szemben semmiféle igénnyel nem léphetnek fel. A résztvevők személyes adatait a szervező nem adja tovább harmadik félnek.

 

  1. A rendezvény technikai lebonyolítása

 

5.1. Dokumentumátvétel

 

A rajt helyszínén, 09:00-09:30 óra között. Ezen kötelező bemutatni a jármű és a vezetők érvényes dokumentumait (forgalmi engedély és vezetői engedély), a kötelező biztosítás igazolását, harmadik személy tulajdonos esetén a használatra vonatkozó meghatalmazást. A szervező ezzel egyidejűleg átadja a rajtszámokat, a túra matricáját, a szponzormatricákat, az itinerfüzetet és a menetlevelet.

 

5.2. Műszaki átvétel

 

A rajt helyszínén, 09:00-09:30 óra között a dokumentumok átadása után történik. A műszaki átvétel során az autó alapvető műszaki állapotát, a kötelező tartozékok meglétét ellenőrizhetjük. Ha a jármű indulásra alkalmatlan állapotban van, nincs mód arra, hogy a nevező részt vegyen a futamon.

 

5.3. Ünnepélyes díjátadó

 

A Millers Oils Classic Kupa egyes futamainak céljában, ünnepélyes keretek között adja át a szervező a díjakat és az elismeréseket.

 

  1. Résztvevői előírások

 

6.1. Személyi feltételek

 

A rendezvényen egy járművel 2 versenyző nevezhet, akik közül az egyik versenyző vezető versenyzőként nevezendő. A versenyeken vezető versenyzőként részt vehet bárki, akinek a magyarországi hatósági előírásoknak megfelelő érvényes vezetői engedélye van. Előzetes igény esetén arra is van mód, hogy – a 4.3. pontban foglaltaknak megfelelően – harmadik vagy negyedik személy is csatlakozzon a sofőrhöz és navigátorhoz.

 

6.2. A rendezvény hivatalos órája (pontos ideje)

 

Az esemény teljes ideje alatt kizárólag a szervezők által meghatározott idő számít, ezt egy pontosan beállított óra mutatja a rajt- valamint célhelyszínen, illetve a köztes állomásokon.

 

6.3. Közúti szabályok

 

A Millers Oils Classic Kupa eseményein minden résztvevő saját felelősségére indul. Továbbá betartja a KRESZ-szabályokat, és a biztonságos közlekedésért saját maga felel. A szervező fenntartja magának a jogot, hogy a résztvevőkre büntetést szabjon ki, vagy kizárja azokat, ha közlekedési szabálysértést követnek el. A versenyzők az okozott környezeti és egyéb károkért saját maguk viselik az anyagi és erkölcsi felelősséget.

 

6.3. Kiesés, újraindulás

 

Ha egy páros egy etapot műszaki okokból nem tud teljesíteni, van lehetősége arra, hogy a következő etapokon újból bekapcsolódjon a versenybe. Az ide vonatkozó büntetési tételeket lásd a szabályzat 12. pontjában.

 

6.4. Műszaki segítség

 

A baj esetén követendő lépéseket az itiner füzet tartalmazza. A résztvevők saját szervizautót is használhatnak, de ezt be kell jelenteniük a szervezőknek.

 

6.5. Útlezárások

 

Útlezárások esetén a résztvevőknek a terelési útvonalon kell haladniuk, ameddig az eredeti, itinerben is jelzett szakaszokat el nem érik. Amennyiben a szervező tudomást szerez egy előre nem ismert terelésről és útlezárásról, akkor a soron következő etap szakasz rajtjánál értesíti a résztvevőket az útvonal módosításról. Ha előre nem tervezhető esemény történik (például baleset miatti útlezárás), akkor az érintett szakaszokkal kapcsolatos időmérést a szervezőnek joga van törölni vagy a résztvevők mindegyikénél megállapított időt adni.

 

6.6. Sportszerűtlen viselkedés

 

Az a résztvevő, aki a közlekedés többi résztvevőjével, a többi csapat vagy a futam szervezőivel szemben sportszerűtlenül viselkedik, büntetést kap. Ennek mértékét a Felügyelő testület határozza meg.

 

6.7. Sebességmérések

 

A rendezvény szervező fenntartja magának a jogot, hogy titkos sebességméréseket végezzen a résztvevők, kísérőik, illetve a szervizautók esetében. Ha szervező sebességtúllépést tapasztal, büntetőpontokat ad a versenyzőnek, ennek mértéke 600 hibapont. A megengedett legnagyobb sebesség több mint 50 százalékos túllépése a futamból való kizárással jár.

 

  1. Feladatok kiadása

 

7.1. Itiner

 

Az időterv mellett az egyes futamok minden részletét tartalmazza. A távolságokat kilométerben adjuk meg a teljes útvonalon. Az itiner szöveggel és jelzésekkel mutatja az útirányt, emellett térképvázlatokat is tartalmaz.

 

7.2. Áthaladási ellenőrző pontok

 

A futamok szakaszain meghatározott számú ellenőrző pontot álltunk fel. Ezeket időre tekintet nélkül közelíthetik meg a résztvevők, akiknek áthaladást igazoló pecsétnyomatot ad a sportbíró, vagy saját maguknak kell elhelyezniük a pecsétnyomatot a menetlevél megfelelő rovatában. Minden ellenőrző pont szerepel az itinerben. A szervező titkos ellenőrzési pontokat is kijelölhet, ezek nem szerepelnek az itinerben. Az ellenőrző pont kihagyása a 12. pont szerinti büntetést vonja maga után.

 

7.3. Időellenőrző állomás

 

Minden etap elején és végén időmérő ellenőrző állomáson kell megjelenniük a járműveknek. Ennek kezdetét jól látható jelzés mutatja. A menetlevélen feltüntetett megadott időre figyelemmel kell megjelenni az állomáson. A megengedett legnagyobb késés két IE állomás között maximum 20 perc lehet, illetve a teljes verseny alatt maximum 40 perc lehet.

Az állomások maximum az utolsó versenyző ideje + 40 percig tartanak nyitva. Az adott állomáson a megjelölt időpontnál később érkező versenycsapat jelentkezési ideje nem regisztrálható.

 

7.4. 1/100-as ügyességi próba

 

A versenyek célja, hogy az előre kijelölt szakaszokat századmásodperces pontossággal teljesítsenek a résztvevők. A szakaszokra 1/100-as sárga előjelző tábla hívja fel a figyelmet, a célt piros alapon kockás zászlós tábla jelzi. A mérés elektronikus eszközzel történik, a rajtnál és a célnál kapukon kell áthajtaniuk a csapatoknak. A mérés indításához és befejezéséhez használunk fotocellát, órát, nyomógombot, lámpát. A mért szakaszokon nem szabad megállni (kivéve ott, ahol tolatás is része a feladatnak), a megállás büntetést von maga után. A szabályok betartását minden szakaszon sportbírók figyelik. Amennyiben a sportbírók a versenyzők megállását észlelik a mért szakaszokon, 500 hibapont büntetést szabnak ki. Fontos: a mérőeszköz vagy a mérés hibája, iilletve más, a rendezőtől független hiba esetén a versenyző az adott különpróbán a többi 1/100-as szakaszon elért hibapontok átlagát kapja meg!

 

7.6. Menetlevél

 

A futamok rajtja előtt a nevezők menetlevelet kapnak, ezen szerepel a rajtszám szerinti startidő, valamint az egyes etapok teljesítésére megadott idő. A menetlevelet a résztvevőknek a nap végén át kell adniuk az utolsó szakasz végén lévő időellenőrző állomás sportbírójának. Ha a menetlevél megsemmisül, az etap idők elvesznek, és a versenyző a 12. pontban leírt büntetést kapja.

 

7.7. Napi eredményhirdetés

 

Szervező a futamokat követő 24 órán belül nyilvánosságra hozza a végeredményeket a rendezvény hivatalos honlapján, illetve elküldi a résztvevő e-mail címére.

 

  1. Tiltakozás, óvás

 

Időmérés ellen óvásnak helye nincs! Az ügyességi próbákon hozott sportbírói döntések véglegesnek számítanak.

 

  1. Eredmények

 

9.1. Hivatalos hirdetmények

 

A Millers Oils Classic Kupa egyes futamait az a résztvevő nyeri, akinek a legkevesebb hibapontja van. A további sorrendet a hibapontok növekvő sorrendje alapján kell meghatározni.

 

9.2. Helyszín és időpont

 

A Millers Oils Classic Kupa egyes futamainak helyszínére és időpontjára vonatkozó adatokat a www.oldtimerrally.hu és a www.classicsprint.hu és internetes oldal, valamint az itiner tartalmazza.

 

9.3. Futamok pontozása

Az egyes futamokon az abszolút értékelésben az első 15 helyezett kap pontot a következők szerint:

 

  1. helyezett: 30 pont
  2. helyezett: 27 pont
  3. helyezett: 24 pont
  4. helyezett: 21 pont
  5. helyezett: 18 pont
  6. helyezett: 16 pont
  7. helyezett: 14 pont
  8. helyezett: 12 pont
  9. helyezett: 10 pont
  10. helyezett: 8 pont
  11. helyezett: 6 pont
  12. helyezett: 4 pont
  13. helyezett: 3 pont
  14. helyezett: 2 pont
  15. helyezett: 1 pont

 

9.4. Egyenlő pontszám

 

Pontegyenlőség esetén az a résztvevő nyer, amelyik az első 1/100 időméréses speciál szakaszon kevesebb hibapontot gyűjtött. Ha itt is pontegyenlőség áll fenn, úgy a következő szakasz eredménye számít.

 

9.5. Szakaszgyőzelemért járó pont

 

Az 1/100-as szakaszokon elért győzelemért 2 pont jár, ami beszámít a végső értékelésbe. Amelyik szakaszon pontegyenlőség áll fent, vagyis kettő vagy több győztest hirdetünk, ott minden győztes megkapja a 2 pontot.

 

9.6. Bajnoki értékelés

 

A versenyeken résztvevők eredménye beleszámít a Millers Oils Classic Kupa 2024 bajnokságba, mely ebben az évben négy fordulóból és öt futamból áll. A Szolnok Trophy, a Mátra Trophy és a Dunakanyar Trophy egynapos (szombaton zajló) futam. A Balaton Trophy kétnapos, mégpedig oly módon, hogy a szombaton és vasárnap lebonyolított futam is egy-egy külön versenynek számít (azonos feltételekkel), s így a két napot külön futamként értékeljük. Emellett egy úgynevezett szupergyőztest is hirdetünk a két nap eredményei alapján. Fontos tudni, hogy nem kötelező részt venni a Balaton Trophy mindkét napján!

A Millers Oils Classic Kupában azokat a versenyzőket értékeljük, akik legalább 3 futamon részt vesznek. Az egyes kategóriák első három helyezettje automatikusan indulási jogot szerez az októberben megrendezendő Bajnokok Tornája eseményre.

 

9.7. Plusz pontok a kétnapos versenyen elért eredményekért

 

A Balaton Trophy verseny mindkét napján résztvevő, és a két nap összesítése alapján az első öt helyen végzett párosok extra pontot kapnak a következők szerint:

  1. helyezett: 5 pont
  2. helyezett: 4 pont
  3. helyezett: 3 pont
  4. helyezett: 2 pont
  5. helyezett: 1 pont

 

9.8. Csapatversenyben indulók értékelése

A csapatversenyt úgy értékeljük, hogy összeadjuk a csapatokat alkotó párosok külön-külön elért eredményeinek pontjait. Az első három helyezettet díjazzuk.

 

9.9. Kategóriák

Három kategóriát értékelünk a futamok során:

– Veterán – 1981. január 1 előtt gyártott autók

– Veterán – 1981. január 1 és 1994. december 31. között gyártott autók

– Youngtimer – 1995. január 1. és 2004. december 31. között gyártott autók. Ide tartoznak az ennél fiatalabb, szervezői engedéllyel indulási jogot nyert járművek is

 

  1. Elismerések

 

Az egyes kategóriákban az első három helyezett teljesítményét díjjal ismeri el a szervező. A szervező különdíjakat is kioszthat.

 

  1. A rendezők és a résztvevők felelősségvállalása

 

11.1. Felelősség

 

A résztvevők saját kockázatukra vesznek részt a rendezvényen. Büntetőjogi felelősségük van az általuk és az autó által okozott károkra. A résztvevők a nevezési lap kitöltésével lemondanak a rendezvénnyel kapcsolatban keletkező károk esetén mindenféle követelésükről, és tudomásul veszik, hogy a rendező nem vállal felelősséget az általuk okozott károkért és az esetleges személyi sérülésekért, halálesetekért.

 

11.2. Bejegyzett egyéb tulajdonos nyilatkozata

 

Ha a résztvevők nem a saját tulajdonukban lévő autóval indulnak a Millers Oils Classic Kupa futamain, be kell mutatniuk a szervezőnek a tulajdonos hozzájáruló nyilatkozatát, hogy tudomásul veszi a jármű részvételét a futamon, és tudomásul veszi az azzal kapcsolatos felelősségvállalást.

 

11.3. Felelősség a rendezvény félbemaradása esetén

 

A szervezők fenntartják a jogot, hogy a szervezetek, hivatalok által elrendelt vagy biztonsági okból szükségessé vált módosításokat a kiírásban módosítsák, illetve akár le is mondják a túra egyes részeit, ha ez rendkívüli események miatt szükségesség válik. Mindezt úgy tehetik meg, hogy velük szemben a résztvevők bármiféle anyagi kártérítési igénnyel felléphetnének. E feltételeket a résztvevők a nevezési lap kitöltésével magukra nézve kötelezőnek ismerik el és elfogadják. A résztvevők eltekintenek minden civil-, kereskedelmi- és büntetőbíróság előtt indított pertől. Ha a rendezvény félbeszakad hatósági utasításra vagy biztonsági okokból, akkor nincs mód a nevezési díj visszafizetésére vagy bármilyen további kártérítési összeg kifizetésére.

 

  1. Értékelés és büntetőpontok

 

Időellenőrző állomás kihagyása: 500 hibapont.

Áthaladás ellenőrző (ÁE, azaz pecsételő pont) állomás kihagyása: 500 hibapont.

Mért szakasz kihagyása: 500 hibapont.

Mért szakaszokon az átlagsebességnek megfelelő ideális időtől való eltérés: 1 hibapont/0,01 mp.

Megállás a mért szakaszon: 500 hibapont.

A rendőrség által jelentett közlekedési szabálysértés: 600 hibapont.

A menetlevél bármiféle javítása, manipulációja kizárást von maga után.

X