Nagy izgalommal várjuk a Millers Oils Classic Kupa 2024-es idényét

Három éve, 2021 őszén döntöttük el, hogy útjára indítunk egy olyan veteránautós kupasorozatot, mely a lehető legszélesebb körnek lehetőséget ad az 1/100-as versenyzésre.

Az ötletet gyorsan követték a tettek, még abban az évben elkészültek a mérésekhez nélkülözhetetlen eszközök. A következő év, azaz 2022 tavaszán már teszteltünk, és a meghívásos Velence Classic futam volt az első, ahol bemutatkoztunk a veterános közösség előtt. Szó se róla, több mint tízéves versenyszervezői múltunk ellenére izgultunk a megmérettetés előtt, de a kedvező fogadtatások és a pozitív tapasztalatok arra sarkalltak bennünket, hogy vágjunk bele, s indítsunk útjára egy többfordulós sorozatot.

A sok munka meghozta a gyümölcsét

Már az első évben mellénk állt a Millers Oils olajok hazai forgalmazója, az Industrial Investment Zrt., s segítségükkel megrendezhettük a Vértes Classic-ot, ami meglehetősen nagy sikert aratott a résztvevők körében. Ez hatalmas lökést adott mindnyájunknak, hogy folytassuk. Hamar összeállt a fejünkben a versenynaptár, gőzerővel dolgoztunk a terveinken 2022 telén, hogy egy négyfutamos bajnoksággal rukkoljunk elő 2023-ban.

Idén két kategóriába soroljuk a veteránokat, s továbbra is várjuk az – 1995 és 2004 között gyártott – youngtimer kocsikat. Utóbbiak mellett akár fiatalabb, valamilyen szempontból különleges járművek nevezését is elfogadjuk, s a márkakupákban is részt vehetnek fiatalabb négykerekűek. Fénykép: Tóth Bence

Az élet azonban majdnem közbeszólt, ugyanis decemberben elhunyt barátunk, szervezőtársunk, Almási Jani, így kérdésessé vált, folytatjuk-e. Családjával közösen úgy döntöttünk, folytatni kell, amit elkezdtünk, így – kiegészülve Szabó Zsolt barátunkkal – vállaltuk, hogy megszervezzük és végigvisszük a 2023-as évadot. Markonyi csapatunk mindent megtett, hogy az áprilisi Vértes Trophy, a májusi Balaton Trophy, a júliusi Dunakanyar Trophy és a szeptemberi Bakony Trophy a lehető legjobban sikerüljön. Büszkén mondhatjuk, hogy teljesítettük a magunk elé kitűzött célt, és – versenyzőink visszajelzései alapján – sikerült izgalmas, érdekes, szórakoztató programokat szerveznünk. A végén még egy extra megmérettetést is betettük a naptárba, ugyanis a Bajnokok Tornája névre keresztelt rendezvénnyel tettük fel az i-re a pontot októberben.

Mivel készülünk 2024-ben?

Sokak kérése volt, hogy idén lehetőleg járjunk be új tájegységeket, hiszen a csodás Magyarország bővelkedik szebbnél szebb útvonalakban. Nos, igazodva az igényekhez, rögtön két új versennyel nyitjuk az évadot. Április 20-án lesz a budapesti Aeroparkból induló Jászság Trophy, melynek keretein belül az Alföld északi részén kalandozik majd a mezőny, ami egy jászberényi kitérőt követően a remek étterem és élményközpont, vagyis a szentmártonkátai Tölgyes Csárda parkolójába fut be. Idén minden versenyen arra törekszünk, hogy szendvics helyett ebéddel várjuk a csapatokat a célhelyszíneken. A Tölgyes Csárda remek fogásokkal készül, így garantált a jó hangulat a díjkiosztón.

Bármilyen mérőműszer használata megengedett a Millers Oils Classic Kupa versenyein, s a sofőrön és a navigátoron kívül további utasok indulására is van mód. Fénykép: Tóth Bence

A második verseny a május 25-ére időzített Mátra Trophy, melynek útvonala Hatvanból hazánk legszebb hegységébe vezet, majd Salgótarjánban ér véget, mégpedig a Mid Engine Garage egyedülálló klubhelyiségében. Sőt! A város központjában zajlik majd a hazai cyclecart közösség egyik futama, s mi is csatlakozunk hozzájuk. További részleteket egyelőre nem árulunk el, csak annyit: garantáltan nagy élményben lesz része mindenkinek. Miként 2023-ban, idén is a Dunakanyar Trophy az évad harmadik túrája, ami nemzetközi verseny lesz, tekintve, hogy egy hosszú szlovákiai kitérőt is tervezünk. A június 22-én tartandó túra rajtja Esztergomban lesz, s érintjük majd többek között Balassagyarmatot és Vácot is.

Már 2023-ban is nagyon örültünk volna, ha sikerül kétnapos viadallal megörvendeztetni a versenyzőket, de erre nem volt módunk, viszont idén már kétnaposra szerveztük az évad utolsó túráját, a szeptember 7-én és 8-án zajló Balaton Trophy-t. Igaz, miként a kiírásban is szerepel, rendhagyó módon ez az esemény két versenyből áll: a szombatit és a vasárnapit is külön értékeljük. Mindez azt is jelenti, hogy a versenyzők dönthetnek: eljönnek a szombatira vagy eljönnek a vasárnapira vagy eljönnek mindkettőre (ennek megfelelően alakul a nevezési díj is). Ráadásul arra is van mód, hogy az is csatlakozzon a szombat esti vacsorához és bulihoz, aki egyébként kihagyná valamelyik futamot. Fontos tudni, hogy aki mindkettőn részt vesz, extra bajnoki pontokat kap.

Tavaly megannyi csodás helyszínen jártunk, idén is sok szép helyen megfordul majd a mezőny. Fénykép: Tóth Bence

Arról se feledkezzenek meg, hogy idén szervezünk egy rendhagyó edzést, ahol bárki gyakorolhatja az 1/100-as különpróbák feladatait. Nem mellesleg 2024-ben is lesz Bajnokok Tornája az évad végén, ahol nemcsak a bajnoki kupákat osztjuk ki, hanem versenyzünk is, hogy jó hangulatban fejeződjön be a 2024-es versenyszezon. Ez utóbbi időpontja egyelőre nincs kőbe vésve, de az már most eldőlt, hogy októberben tartjuk. A dátumot az év folyamán hozzuk nyilvánosságra.

Nem változott a verenyekre jelentkezés módja, vagyis a NEVEZÉS menüpontra kattintva lehet regisztrálni az összes futamra, és a résztvevőket minden verseny előtt tájékoztatjuk e-mailben az aktuális infókról, tudnivalókról, illetve fizetési feltételekről. Mindenkinek jó készülődést és izgalmas évet kívánunk!

 

 

 

 

 

 

X